Nowy globalny promotor cyklu FIM Speedway Grand Prix

Światowy żużel czekają spore zmiany. Mayfield Sports Events Ltd zostało oficjalnie potwierdzone jako nowy globalny promotor cyklu FIM Speedway Grand Prix na lata 2026–2031. Firma przejmie obowiązki od Warner Bros. Discovery Sports, które pozostanie jednak kluczowym partnerem jako globalny nadawca i dystrybutor praw telewizyjnych.
We wtorek napływały informacjey, że Warner Bros Discovery nie wywiąże się z kontraktu z FIM, który miał obowiązywać do 2031 roku. Wszystko za sprawą długu, z którym zmaga się grupa. Ma on wynosić około 30 miliardów euro. Zgodnie z przypuszczeniami nowym promotorem została firma Mayfield Sports Events, która ma siedzibę w pobliżu Silverstone. Jest to marka dobrze znana w świecie motorsportu. Ma ogromne doświadczenie w projektach związanych z Formułą 1 czy Moto GP. Współpracuje także z takimi gigantami jak Red Bull Racing, McLaren, Haas, Aston Martin, Alfa Romeo, Chevrolet, Porsche czy Seat.
Nie jest to jednak debiut Mayfield w żużlu . Firma wspólnie z dotychczasowym promotorem współorganizowała FIM Speedway GP Wielkiej Brytanii w Cardiff w latach 2023 i 2024, zdobywając nawet tytuł „Lokalnego Organizatora Roku FIM Speedway” w 2023.
Richard Coleman, założyciel Mayfield, wychował się w Coventry, niedaleko słynnego stadionu Brandon, dawnej areny Grand Prix. – To zaszczyt i wielka przyjemność wrócić do sportu, który pokochałem jako dziecko. Niedawno odwiedziłem FIM Speedway GP w Rydze i pasja kibiców jeszcze bardziej utwierdziła mnie, że to ogromna szansa dla naszego zespołu. Chcemy pracować ze wszystkimi – fanami, zawodnikami, sponsorami, federacjami i organizatorami – by rozwijać żużel na każdym poziomie – podkreśla Coleman.
Mayfield przejmie pieczę nad całą strukturą rozgrywek: od SGP4 (dla 11–13-latków), przez SGP3 (mistrzostwa świata juniorów młodszych), SGP2 (U21), aż po najważniejszy cykl Speedway Grand Prix. W kalendarzu pozostają też zawody drużynowe – Speedway of Nations i Drużynowy Puchar Świata, który wróci w 2026 roku.
Coleman zapowiedział, że wkrótce poznamy szczegóły kalendarza na sezon 2026, a także nazwiska zawodników z dzikimi kartami. – Chcemy, aby kibice byli w centrum wszystkiego, co robimy. Naszym celem jest dostarczanie widowiska pełnego emocji i zapewnienie żużlowi stabilnej oraz ekscytującej przyszłości – dodał szef Mayfield.
Prezydent FIM Jorge Viegas nie ukrywa zadowolenia z wyboru nowego promotora: – Jestem pewien, że Richard Coleman i jego zespół sprostają wyzwaniu i spełnią nasze oczekiwania.
Z kolei Scott Young, wiceprezes Warner Bros. Discovery Sports Europe, podkreślił, że zmiana promotora pozwoli jego firmie skupić się jeszcze mocniej na roli nadawcy. – Jesteśmy dumni z pracy, jaką wykonaliśmy jako promotor, i nadal będziemy wspierać żużel, aby dotarł do jak największej liczby widzów na całym świecie – zapewnił.
Co jednak ważne, Warner Bros. Discovery przez kolejne sześć sezonów nadal będzie transmitować żużel na całym świecie. Polscy kibice wciąż będą mogli śledzić turnieje Grand Prix w serwisie streamingowym HBO Max tak jak do tej pory.
Źródło: Po-bandzie.com.pl
Udostępnij w social mediach: