Ruszył remont toru żużlowego w Gdańsku zlecony na stadionie przez Gdański Ośrodek Sportu. Zakres remontu obejmuje częściową wymianę band, uzupełnienie toru dla uzyskania wymaganego nachylenia, remont wjazdu na tor i plac postojowy od strony Bramy Maratońskiej.

W poniedziałek rozpoczęły się prace związane z remontem domowego toru Wybrzeża Gdańsk. Miasto na wszystkie inwestycje przeznaczy niespełna 1,3 miliona złotych, a celem prac jest spełnienie w przyszłości wymogów Speedway Ekstraligi i stworzenie w Gdańsku ciekawszych widowisk. To dopiero początek drogi. Według planu remont potrwa około 60 dni, więc wykonawca zdąży przed inauguracją rozgrywek Krajowej Ligi Żużlowej. Wiemy, co zostało już wykonane na Stadionie im. Zbigniewa Podleckiego.

W pierwszych dniach zdementowano bandy i usunięto krawężnik zewnętrzny, czyli krawężnik znajdujący się pod bandami. Zostanie on wykonany od nowa, a ponadto zostaną wymienione niektóre części bandy. Gdański Ośrodek Sportu zlecił jednak jeszcze więcej rzeczy do modernizacji. Koszt inwestycji wyniesie 1 294 701,95 zł brutto. Czas, który przysługuje wykonawcy na realizację zadania wynosi 60 dni od przekazania placu budowy przez Gdański Ośrodek Sportu, co nastąpi w najbliższych dniach.

Cały plan na najbliższe dwa miesiące obejmuje: poprawę nawierzchni toru, aby uzyskać odpowiednie nachylenie, wymianę krawężnika otaczającego tor oraz montaż nowych band. Zmodernizowany zostanie też wjazd na tor, a także plac postojowy przy Bramie Maratońskiej. Remont powinien zakończyć się na przełomie marca i kwietnia.

To oznacza, że Wybrzeże nie wyjedzie szybko na własny tor. Sztab szkoleniowy postanowił więc zorganizować treningi w chorwackim Gorican, gdzie w dniach 11-13 marca na pewno pojawi się krajowa część kadry. Być może zameldują się też obcokrajowcy, ale to już uzależnione jest od pogody w innych częściach Europy. Duńczycy z Wybrzeża mają zaplanowane treningi w innych krajach. Pierwszy mecz w Gdańsku odbędzie się 13 kwietnia. Tego dnia Wybrzeże podejmie Trans MF Landshut Devils.

|Kalendarz sportu żużlowego na sezon 2025

|Maciej Janowski usunięty z kadry Polski!

– Przedmiotem zamówienia jest remont toru żużlowego na stadionie Gdańskiego Ośrodka Sportu w celu przystosowania do aktualnych wymagań regulaminu Polskiego Związku Motorowego wraz z częściową wymianą band oraz remont wjazdu na tor. Zakres remontu obejmuje w szczególności wykonanie: demontażu bandy otaczającej tor wraz z betonowym krawężnikiem, na którym jest ustawiona; uzupełnienia nawierzchni toru dla uzyskania wymaganego nachylenia – miejscowe przemieszczenie oraz uzupełnienia materiału; ułożenia krawężnika zewnętrznego toru na nowej wysokości oraz montaż bandy za krawężnikiem, oraz remontu wjazdu na tor i plac postojowy od strony Bramy Maratońskiej – wyjaśniał w grudniu w rozmowie z klubowymi mediami Aleksandra Suwara,  Zastępca Dyrektora ds. technicznych w Gdańskim Ośrodku Sportu.

Stadion im. Zbigniewa Podleckiego w Gdańsku został otwarty 8 maja 1925, ale dopiero przed sezonem 1965 stadion został dostosowany dla żużlowców i ścigania ligowego. Od kwietnia 2008 nosi imię gdańskiego żużlowca Zbigniewa Podleckiego. Stadion przechodził gruntowne przebudowy w latach 70′ i 80′ gdy kilkukrotnie wymieniano nawierzchnię toru. Również na przełomie XX i XXI wieku na gdańskim obiekcie wiele się działo, tym razem najwięcej na trybunach i wokół nich. Wybudowano od podstaw nowy park maszyn.

Do tej pory żużlowcy wyjeżdżali wprost spod arkad Bramy Maratońskiej, teraz park maszyn znajduje się niejako na jej zapleczu. Zmieniono rozkład i wyremontowano pomieszczenia w samej bramie. W kolejnych latach m.in. rozpoczął się proces wymiany drewnianych ławek. Te ostatnie zabiegi zmieniły nieco pojemność stadionu, jednak dostosowały do współczesnych wymogów obowiązujących dla stadionów sportowych. Pojemność stadionu określa się na około 10 000 widzów.

Informacja za polskizuzel.pl

Przeczytaj inne nasze artykuły:

  1. Hunters PSŻ z rekordowym budżetem na sezon 2025
  2. OK Kolejarz rezygnuje z usług Grzegorza Walaska
  3. Grzegorz Walasek jednak nie wystartuje w barwach OK Kolejarza Opole?!
  4. Nowy numer Tygodnika Żużlowego (6)
  5. Czołowy tuner wesprze juniorów Arged Malesy!
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.