Źródło: Oficjalny portal Wybrzeża Gdańsk
W zakres prac rozpoczętych z końcem stycznia wykonano: demontaż bandy otaczającej tor wraz z betonowym krawężnikiem, na którym była ustawiona; uzupełnienia nawierzchni toru dla uzyskania wymaganego nachylenia – miejscowe przemieszczenie oraz uzupełnienia materiału; ułożenie krawężnika zewnętrznego toru na nowej wysokości oraz montaż bandy za krawężnikiem, a także remont wjazdu na tor i placu postojowego od strony Bramy Maratońskiej. Koszt inwestycji zleconej przez Gdański Ośrodek Sportu wyniósł 1 294 701,95 zł brutto
– Wszystkie prace przebiegły bez zakłóceń, zgodnie z założonym planem. Pogoda nam dopisała, a firma FB-JELCZ odpowiedzialna za inwestycję wykonała znakomitą pracę i wzorowo wywiązała się z realizacji zadania – mówi klubowym mediom Aleksandra Suwara, z-ca dyrektora Gdańskiego Ośrodka Sportu ds. technicznych.
Remont toru żużlowego na Stadionie im. Zbigniewa Podleckiego został zakończony. W piątek obiekt został oficjalnie odebrany od wykonawcy, a także pomyślnie przeszedł weryfikację ze strony Polskiego Związku Motorowego.
Fot. Wybrzeże Gdańsk Facebook
– Chcemy serdecznie podziękować Miastu Gdańsk, Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu oraz wykonawcy inwestycji firmie FB-JELCZ. Za pomoc dziękujemy także Grupie Smoleń i naszym toromistrzom pod wodzą trenerów Lecha Kędziory i Piotra Szymko. Wszyscy wykonali ogrom pracy, aby doprowadzić obiekt do stanu, w którym bez problemów przeszedł piątkową weryfikację. Zapraszamy na otwarte treningi zaplanowane na sobotę i niedzielę o godz. 12. Dla kibiców otwarte zostaną sektory zielone na wyjściu z drugiego łuku – mówi klubowym mediom Rafał Sumowski, menedżer ds. komunikacji Wybrzeża Gdańsk.
Stadion im. Zbigniewa Podleckiego w Gdańsku został otwarty 8 maja 1925, ale dopiero przed sezonem 1965 stadion został dostosowany dla żużlowców i ścigania ligowego. Od kwietnia 2008 nosi imię gdańskiego żużlowca Zbigniewa Podleckiego. Stadion przechodził gruntowne przebudowy w latach 70′ i 80′ gdy kilkukrotnie wymieniano nawierzchnię toru. Również na przełomie XX i XXI wieku na gdańskim obiekcie wiele się działo, tym razem najwięcej na trybunach i wokół nich. Wybudowano od podstaw nowy park maszyn.
Do tej pory żużlowcy wyjeżdżali wprost spod arkad Bramy Maratońskiej, teraz park maszyn znajduje się niejako na jej zapleczu. Zmieniono rozkład i wyremontowano pomieszczenia w samej bramie. W kolejnych latach m.in. rozpoczął się proces wymiany drewnianych ławek. Te ostatnie zabiegi zmieniły nieco pojemność stadionu, jednak dostosowały do współczesnych wymogów obowiązujących dla stadionów sportowych. Pojemność stadionu określa się na około 10 000 widzów.
Informacja za Wybrzeże Gdańsk
Przeczytaj inne nasze artykuły:
Poznaliśmy dwie kolejne pary które wystąpią w sobotę 5 kwietnia o godzinie 15 w Gdańsku…
Sezon żużlowy powoli się rozkręca, wiele klubów wyjechało już na tor, czy miało pierwsze test…
Poznaliśmy obsadę 51 edycji Memoriału im. Bronisława Idzikowskiego i Marka Czernego który odbędzie się w…
Gdańszczanie przed laty kojarzeni byli z solidnego szkolenia, którego efektem prac był chociażby Krystian Pieszczek.…
W sobotę 5 kwietnia o godzinie 15 w Gdańsku odbędzie się VII Memoriał Henryka Żyto,…
Jak co roku sezon w Lesznie otwiera Memoriał poświęcony Alfredowi Smoczykowi. Przez ostatnie tygodnie klub…